Forestpol baner_980x200_copy_1
wbleasing
fpkjg
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
stihl-jesien2024-AkuGratis-1150x600-01

Volvo dla leśnictwa

Volvo chce zwiększyć swoją obecność w segmencie maszyn leśnych.

Firma współpracowała m.in. przy opracowywaniu hybrydowego forwardera  El-Forest.


Na czym polega tajemnica niskiego zużycia paliwa przez El-Forest? Na silniku hybrydowym, czyli połączeniu silnika dieslowskiego z elektrycznym.

El-Forest, poza silnikiem diesla, ma małe silniki elektryczne zamontowane przy kołach. To one odzyskują energię, która zwykle jest podczas pracy maszyny tracona (np. energię hamowania).

Jak mówi jeden z menadżerów Volvo taka technologia pozwala zaoszczędzić sporo paliwa w maszynach, które często przyspieszają i hamują.

El-Forest F14, który pracuje już w szwedzkich lasach (w koncernie Sveaskog) zużywa o ok. 20?50% mniej paliwa od zwykłych forwarderów.

Szczególnie jest polecany na tereny górskie, gdzie podczas zjazdu ze stoku energia hamowania pozwala sporo zaoszczędzić.

El-Forest został zaprezentowany po raz pierwszy, jeszcze jako prototyp, na Elmii w 2005 r.

firmylesne.pl
Źródło: Elmia Wood