wbleasing
fpkjg
Slide
Slide
Slide
stihl-jesien2024-AkuGratis-1150x600-01

Stihl stawia na produkty akumulatorowe

Autor: Michał Procner

Mimo trudności związanych z sytuacją ekonomiczną, Stihl uzyskała stabilne przychody w 2024 roku. Fot.: Stihl

Na międzynarodowej konferencji Stihl przedstawiciele marki zdradzili kierunek dalszego rozwoju i mówili o wynikach finansowych w 2024 roku.

Grupa Stihl zwiększyła w ubiegłym roku sprzedaż do 5,33 mld euro, co stanowi wzrost o 1,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim – dowiadujemy się z corocznej międzynarodowej konferencji prasowej marki. W 2023 roku sprzedaż wyniosła 5,27 mld euro.

Pomimo minionego roku pod znakiem mniejszych wydatków konsumpcyjnych, niepewności geopolitycznej i regionalnych różnic w rozwoju gospodarczym, sprzedaż w 2024 roku była znacznie powyżej poziomu sprzed pandemii. Producent pilarek łańcuchowych i urządzeń ogrodowych wygenerował ponad 90 proc. obrotów poza rodzimym rynkiem niemieckim.

– Napędzamy transformację naszej firmy z pozycji siły. Pomimo trudności gospodarczych pozostajemy strategicznie skoncentrowani i nadal inwestujemy w przyszłościowe technologie, innowacyjne rozwiązania produktowe oraz rozwój naszej globalnej sprzedaży i produkcji – mówił Michael Traub, dyrektor generalny Grupy STIHL podczas prezentacji rocznych danych za 2024 rok.

Słabe nastroje w Europie

Jak oceniają przedstawiciele Stihl, rynek europejski charakteryzuje spadek nastrojów konsumenckich połączony ze spowolnieniem w sektorze budowlanym. Dopiero druga połowa roku, dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym i inicjatywom sprzedażowym skierowanym do konkretnych grup klientów, zaowocowała dwucyfrowym wzrostem popytu.

Co zrozumiałe, przez wojnę trwającą na Ukrainie, Europa Wschodnia pozostawała pod presją, choć i tak wykazywała wysoką aktywność.

W pozostałych częściach świata rynek dla marki Stihl był zróżnicowany. Największy – w Ameryce Północnej – odpowiada za około jedną trzecią sprzedaży. W Ameryce Łacińskiej niepewność polityczna, ekstremalna pogoda i spowolnienie gospodarcze spowodowały spowolnienie biznesu. W Argentynie odnotowano dwucyfrowy spadek sprzedaży.

Rynek Afrykański dynamicznie się rozwija. Stihl utworzyła tam kilka spółek zależnych i odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

Po spadku w 2023 roku, rynek Azjatycki odbija się w górę – zarówno jako miejsce produkcji, jak zbytu.

Czas na akumulatory

Produkty zasilane akumulatorowo stanowiły 25 proc. całkowitej sprzedaży jednostkowej urządzeń Stihl w 2024 roku, co odzwierciedla ich rosnące znaczenie w portfolio marki. W 2023 roku sprzedaż „elektryków” stanowiła 24 proc. całości.

Urządzenia akumulatorowe już teraz dominują w sprzedaży w Europie Zachodniej, podczas gdy inne regiony stopniowo się do nich „przekonują”.

W Niemczech i Szwajcarii urządzenia akumulatorowe stanowią około 60 proc. sprzedaży jednostkowej. W sąsiednich krajach, takich jak Austria, Skandynawia i kraje Beneluksu, około połowa wszystkich sprzedawanych produktów Stihl jest zasilana akumulatorowo.

– Przejście na zasilanie akumulatorowe jest decydującym krokiem w kierunku zapewnienia naszej pozycji lidera technologicznego. Intensywnie inwestujemy w rozwój wysokowydajnych rozwiązań akumulatorowych i wspierającej ich infrastruktury ładowania, dzięki czemu spełniamy zmieniające się oczekiwania naszej globalnej bazy klientów – podkreślił Traub.

Zapisz się do Newslettera

Najnowsze artykuły

MAPA WYPADKÓW W LESIE

mapa z buttonem