TMC-1
fpkjg
Gwarancje24_1150x600 pix
Slide
Slide
Slide
Slide
stihl-jesien2024-AkuGratis-1150x600-01

Seria H wjeżdża do lasu

Marka John Deere wprowadza na rynek nową serię H maszyn leśnych.

 


Niedawno zapowiadaliśmy premierę maszyn serii H John Deere. Teraz możemy je już opisać i pokazać, ponieważ odbyła się oficjalna premiera nowych modeli.

 

Do katalogu JD trafiły zarówno nowe harwestery jak forwardery. Wszystkie maszyny otrzymały szereg nowych możliwości, w tym fabrycznie montowane systemy inteligentnej kontroli żurawia Intelligent Boom Control, a także poprawiony komfort w kabinie i lepszą ekonomię paliwową.

 

 

W harwesterach znajdziemy też blokadę ramy zwiększającą stabilność przy żurawiu wysuniętym w bok oraz nowy układ hydrauliczny z trzema dedykowanymi pompami dającymi większą moc. Operatorzy będą też mieli do dyspozycji indywidualne klucze dostępu do maszyn, który automatycznie uruchomi spersonalizowane ustawienia komputera oraz systemu sterowania TimberMatic. Lifting przeszły również żurawie H7 i H9, które oferują większą siłę podnoszenia i obrotu.

 

Do katalogu weszły dwa modele harwesterów: 1270H i 1470H. Kabiny maszyn opracowano w studiu BMW Design Works. Dzięki zmianie ułożenia silnika, zbiorników paliwa i płynu hydraulicznego, poziom hałasu został znacznie zredukowany. Operator zauważy też inne zmiany: dodatkowy ekran wyświetlający między innymi obrazy z kamer, więcej przestrzeni ładunkowej, dodatkowe ładowarki czy zwiększony o 30 stopni kąt obrotu i poprawioną widoczność.

 

Wśród forwarderów już niebawem pojawią się modele 2010Hi 2510H - sprzedaż zaplanowano na rok 2025. Tutaj znajdziemy układ jezdny z dwoma silnikami, który poprawia prędkość jazdy o około 50%. Oczywiście w forwarderach również instalowany będzie system IBC, a żurawie są wzmocnione w stosunku do poprzednich modeli.

 

 

Żuraw F10 o zasiegu 10,2 metra ma moment podnoszenia zwiększony o 40% i moment obrotu większy o 22%. Tymczasem model F9 o zasięgu 10,7 metra zyskał o 13% większy moment podnoszenia i 10% większy moment obrotu. Oba modele mają też poprawiony układ przewodów hydraulicznych.

 

Zwiększona nośność i przestrzeń ładunkowa w obu modelach jest najważniejszą zmianą. Standardowo w forwarderach znajdziemy powierzchnię na drewno 7,5 metra kwadratowego, co jest wartością idealną do przewozu każdego, w tym ciężkiego drewna. Opcje konfiguracji obejmują zwiększenie tej powierzchni do 8,5 metra kwadratowego oraz dodanie wysuwanych bloków.