2025-02-07-Targi Kielce-baner-LASexpo25-1296x600px
Forestpol baner_980x200_copy_1
wbleasing
fpkjg
Slide
Slide
Slide
stihl-jesien2024-AkuGratis-1150x600-01

Polityka fundowana z lasu

Miliony z Funduszu Leśnego przeznaczone na promocję Suwerennej Polski - kolejne wyniki audytu w Lasach Państwowych.

 

Audyt wskazuje jasno: pieniądze przeznaczane na promowanie w mediach partii Suwerenna Polska oraz poszczególnych polityków - w tym Józefa Kubicy czy Zbigniewa Ziobry - pochodziły z Funduszu Leśnego, wydatkowanego na ten cel głównie przez RDLP w Katowicach, Gdańsku, Krośnie, Szczecinku, Toruniu, Olsztynie oraz za pośrednictwem Ośrodka Kultury Leśne w Gołuchowie.

 

"Audyt wykazał również skalę zwiększania przez byłe kierownictwo Lasów Państwowych budżetu Centrum Informacyjne Lasów Państwowych przeznaczonego na działania medialne, który w roku 2023 wzrósł o blisko 1000% w stosunku do roku 2020, osiągając poziom ponad 14,6 mln złotych. Tylko do podmiotów gospodarczych związanych z tygodnikiem „Do Rzeczy” w latach 2020-2023 trafiło ponad 2 400 000 zł. W sumie w ciągu czterech lat, do mediów o głównie prawicowo-katolickim charakterze, telewizji publicznej oraz mediów spółki „Polska Press” trafiło z budżetu Lasów Państwowych ponad 26 milionów złotych" - czytamy na stronie LP.

 

W 2023 roku na działania medialne Lasy Państwowe przeznaczyły 26 249 483,87 złotych, z czego do tygodnika Do Rzeczy - 2 482 550,00 złotych, a do tygodnika Sieci - 1 123 898,00 złotych.

 

Audyt wykazał, że w okresie trzech miesięcy przed wyborami nadleśnictwa w zasięgu okręgu wyborczego Józefa Kubicy wydatkowały 2 809 800,00 złotych na promocję kampanii wyborczej.

 

Doniesienia do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa są kierowane w sprawie 11 osób związanych z Lasami Państwowymi.

 

Źródło: Kasy Pańśtwowe

Opracowanie: redakcja