„Początek nowej ery przyczep leśnych” – nowy model Kesli wyposażono w rozwiązania znane z forwarderów.
Nowy model, który zaprezentowano po raz pierwszy na targach Agricultural Machinery Trade Fair w Helsinkach 17-19 października 2024 roku, ma maksymalną ładowność 16 ton przy masie własnej 6 ton. Standrdowa przestrzeń ładunkowa to 4 m2, które można łatwo powiększyć do 5 m2.
Co więcej, maszyna ma przesuwane kłonice, hydraulicznie poruszaną płytę przednią i tylną ramę – urządzenie można bez problemu dostosowywać do wszelkich rodzajów okrągłego drewna. Długość 4,8 metra pozwala na transportowanie 6 metrowych kłód lub nawet dłuższych kawałków.
KESLA 165 została zaprojektowana z myślą o użytku profesjonalnym, gdzie produktywność liczy się najbardziej.
Mimo bardzo dużego maksymalnego obciążenia, skrętna dysza oraz układ trakcyjny połączony systemem ISOBUS sprawiają, że przyczepa podąża w ślad za ciągnikiem, co widać w szczególności na stromych podjazdach i ciasnych zakrętach. Projektanci ze szczególną uwagą podeszli do wózków bogie, które z łatwością pokonują przeszkody.
Doskonały stosunek masy do maksymalnego ładunku przelicza się na „najwyższą ekonomię paliwową na rynku, w przeliczeniu na przewieziony metr sześcienny” – zapewnia producent.
Przyczepa opuszcza fabrykę zgodna z normami europejskimi 167/2013, więc można z nią jeździć po drogach publicznych.
Sprzedaż KESLA 165 rozpocznie się w grudniu, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 roku.