2025-02-07-Targi Kielce-baner-LASexpo25-1296x600px
Forestpol baner_980x200_copy_1
wbleasing
fpkjg
Slide
Slide
Slide
stihl-jesien2024-AkuGratis-1150x600-01

Marże zakładów LP

18.05.2008
Wiele zakładów Lasów Państwowych zajmuje się dostarczaniem towarów i usług nadleśnictwom. Idea jest taka, że zakłady, kupując dla wielu nadleśnictw hurtowo, mogą negocjować z dostawcami korzystne rabaty.

Okazuje się jednak, że marże nakładane przez zakłady LP na odsprzedawane nadleśnictwom towary powodują, że zamiast taniej wychodzi drożej.
 
 
Na  łamach ?Przeglądu Leśniczego? pojawiła się dyskusja na temat zakładów LP. prof. Tomasz Borecki, prezes Towarzystwa Przyjaciół Lasu uzasadniając proponowane przez Towarzystwo zmiany w Ustawie o lasach, a dotyczące zakładów LP napisał, iż ?zakupione przez zakłady towary odsprzedawane są nadleśnictwom z marżą?.

Zdaniem TPL ?taka działalność zwiększa koszty ponoszone przez LP?.

Jako przykład Borecki podał plakietki do znakowania drewna. Są one sprzedawane nadleśnictwom przez jeden z zakładów LP w cenie 73 zł za 1000 szt. Tymczasem zakład ten kupił je za 60 zł za 1000 szt.

Cena katalogowa plakietek (bez rabatów) wynosi 90 zł za 1000 szt.

firmylesne.pl
Źródło: ?Przegląd Leśniczy? 3/2008