W fabryce Ponsse cz.2
Dodano: 10.10.2018
Dzisiaj przyjżymy się kolejnym liniom produkcyjnym z fabryki Ponsse w Vierema, w Finlandii.
Linia montażowa ramy przedniej
Z trzeciej linii montażowej zjeżdżają ramy przednie (te z silnikiem i kabiną). Na początku wywiercane są odpowiednie otwory mocujące do montażu kolejnych podzespołów, a także przykręca się pierwsze elementy konstrukcyjne.
Następnym etapem jest malowanie i schnięcie ramy. Po tym czasie przykręcany i montowany jest wózek bogie oraz kolejne elementy, tj. cały zespół napędowy wraz z silnikiem, hydrauliką, układem chłodzenia, oświetleniem a także elektryką.
Osprzęt
Większość montowanych tutaj podzespołów to elementy wspólne, łączące poszczególne części maszyny w jedną całość. Jest to jedna z ważniejszych linii w fabryce, gdzie uzbraja się cały osprzęt, czy to kabiny, czy komputerów bądź żurawi.
Na jednym ze stanowisk pracownice sprawdzają i kontrolują wiązki elektryczne, które zostaną zamontowane w danym modelu.
Na kolejnym składane są fotele dla operatorów, wraz z całym oprzyrządowaniem (dżojstikami, klimatyzacją i regulacją ustawień).
Pomiędzy liniami montażowymi przedniej i tylnej ramy montowane są także m.in. systemy obrotu żurawiem (koła zębate, łożyska, hydraulika, itp.).
Rama tylna
Rama tylna jest mniej skomplikowana od ramy przedniej. W niej muszą się znaleźć elementy napędowe (wózek bogie, montowany jako pierwszy), wał, sterowanie hamulcami, siłowniki skrętu oraz oczywiście miejsce na zamontowanie żurawia, czy głównych elementów układu hydraulicznego (np. rozdzielacz w harwesterach).
Pozostałe części fabryki Ponsse przedstawimy w kolejnych artykułach.
JH
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.