iow
valtra
Technika leśna

Testy podwozia gąsienicowego w maszynach leśnych

Dodano: 04.01.2017

Szwedzki odpowiednik naszego Instytutu Badawczego Leśnictwa chce przeprowadzić badania nad specjalnym gąsienicowym podwoziem, które miałoby być stosowane w maszynach leśnych różnych marek.

 

Całe przedsięwzięcie ma na celu porównanie rodzaju podwozi i uszkodzeń gleby powodowane przez nie, a także jego wpływ na wydajność pracy.

 

Gąsienice także poprawiają komfort jazdy, co zmniejsza ryzyko występowania kontuzji i uszczerbku na zdrowiu operatorów wywoływanych przy przejazdach w trudnym terenie.

 

Jeśli projekt się powiedzie, nowy typ podwozia z pewnością będzie dobrym uzupełnieniem tradycyjnych.

 

Jak mówi Tommy Blom – inicjator i lider projektu, zwykłe gąsienice zakładane na koła są skutecznym rozwiązaniem, ale według Szwedów mimo wszystko powodują zbyt duże uszkodzenia gleby, zwłaszcza na mokrych i miękkich gruntach. Chcemy zebrać producentów maszyn leśnych i zbudować maszynę, która pozwoli pracować jak dotychczas, ale ograniczy uszkodzenia powodowane przez przejazdy harwestera lub forwardera – komentuje Blom.

 

Takie rozwiązanie ma również zalety ekonomiczne. Mamy powody, by sądzić, że maszyny na gąsienicach mogą działać znacznie szybciej, niż na maszynach ze standardowym zawieszeniem kołowym. Nasze rozwiązanie w konsekwencji doprowadzi do ograniczenia kosztów transportu drewna z lasu, - mówi Bjorn Lofgren, badacz w szwedzkim Instytucie Badawczym Leśnictwa.

 

Jako baza prototypowej maszyny posłużył jeden z modeli marki Ponsse oraz Komatsu.

 

Zostaną one przetestowana na początku ze zwykłym zawieszeniem na torze przeszkód. Następnie w maszynie zostanie zastąpione podwozie kołowe, gąsienicowym.

 

Faza testowa potrwa przez cały 2017 rok.

 

 

Na naszym profilu na FB możecie obejrzeć film z prowadzonych testów:

https://www.facebook.com/firmylesne/videos/1309202779153760/

 

 

 

 

Komentarze (0)
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

© 2014 firmylesne.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja: DIFFERENCE