onliwood
Technika leśna

Gremo 1050H

Dodano: 10.09.2014

 
22.10.2008
Gremo 1050 H to nowy na polskim rynku harwester trzebieżowo-zrębowy.



Ośmiocylindrowy silnik Cummins o mocy 220 KM (przy 2000 obr/min) współpracuje z pompą 190 cc o zmiennym wydatku.

Ten szwedzki harwester jest ośmiokołowy, ale unoszone koła powodują, że może czasowo być też czterokołowy Ma automatyczną blokadę tandemów kówł ? bogie, co znacznie zwiększa stabilność maszyny. Na wszystkie gogie można założyć pół-gąsienice.

Ciekawe rozwiązanie to poruszanie się podczas przejazdów po drogach tyłem. W kabinie kierownica zamocowana jest z tyłu. Tył maszyny, na czas jazdy staje się przodem. Co to daje? Przede wszystkim przy takim rozwiązaniu żuraw z głowicą jest z drugiej części kabiny i nie zasłania operatorowi drogi.

Przekładnia PowerShift pozwala na zmianę biegów bez zatrzymywania, co przyspiesza jazdę.
W polskich warunkach te rozwiązania są przydatne, bo maszyny muszą często się przemieszczać z pozycji na pozycję.

Dobrą widoczność z kabiny zapewniają duże i wysokie okna oraz wąskie słupki.

Komputer pokładowy zapamiętuje ustawienia maszyny dla dla pięciu
różnych operatorów.

Kabina znajduje się tuz za żurawiem, co ułatwia śledzenie jego ruchów operatorowi.

Ciekawe rozwiązanie w Gremo 1050H to hydrauliczny wentylator ze zmiennym kierunkiem obrotów w celu przedmuchania radiatora chłodnicy.

Polskim dilerem Gremo jest firma ForTech System.

firmylesne.pl


Dane techniczne Gremo 1050H

Silnik
  • Cummins 6cyl, turbodoładowany z intercoolerem, elektronicznie kontrolowany wtrysk
  • Pojemność: 6,7 dm?
  • Moment: 949/1400 Nm/obroty
  • Moc: 164 / 220 KW / KM przy 2000 obr/min

Napęd
  • Hydrostatyczny
  • Przekładnia: w systemie PowerShift 2-zakresowa: 1 bieg 0-9,1 km/h; 2 bieg 0-25 km/h
  • Bogie (tandemy): stalowe przekładnie walcowe bogie.
  • Blokada mostów: mosty kontrolowane są indywidualnie z 100% blokadą każdej osi.
  • Zwolnice: w każdym kole

Hydraulika
  • Hydraulika robocza: ze stałym ciśnieniem / z systemem loadsensing. Osobny zbiornik, całkowicie niezależny od układu hydrauliki jazdy. Olej syntetyczny lub mineralny.
  • Pompa: 190 cc o zmiennym wydatku
  • Ciśnienie robocze: 240 bar
  • Chłodzenie, filtrowanie: hydrauliczny wentylator ze zmiennym kierunkiem obrotów w celu przedmuchania radiatora chłodnicy

Żuraw
  • Żuraw: Loglift 181
  • Zasięg: 10 m
  • Moment udźwigu: 138 kNm

Głowica ścinkowa
  • Typ SP 551 LF III o maksymalnej średnicy ścinki 60 cm
  • Średnica okrzesywania: 43 cm
  • Opatentowany układ rolek przesuwających drzewo podczas okrzesywania.
Komentarze (0)
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

© 2014 firmylesne.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja: DIFFERENCE