farma asfors
xleasing
Technika leśna

Forwarder John Deere 910G

Dodano: 19.06.2018

Przed wakacjami marka John Deere postanowiła wprowadzić na rynek nowy model forwardera – 910G, który ma zastąpić dotychczas produkowane i dobrze znane, najmniejsze forwardery tej marki – 810G.

 

 

Model 810 swoją historię rozpoczął w 1978 roku. Wtedy Lars Bruun stworzył model Minibruunetten 578. Następnie po swoim sukcesie, projekt tego modelu forwardera przechodził szereg modernizacji, w zależności od firmy, posiadającej prawa do projektu (zaczynając od Bruun System, ÖSA, Rauma-Repola, FMG, Timberjack, aż na John Deere kończąc). Znakiem rozpoznawczym zielonego forwardera był żuraw umiejscowiony tuż zaraz za kabiną operatora. W nowym modelu tej opcji już nie będzie. Co więcej?

 

910G ma być dostarczany na podwoziu ośmiokołowym, z 22,5” lub 24,5” kołami. Jak zaznacza John Deere – mniejsze koła to ukłon w stronę przedsiębiorców leśnych, którzy głównie zajmują się pozyskaniem w młodszych, zwartych drzewostanach i w trzebieżach. Nowy forwarder w opcji może być zamówiony w wersji z podwoziem sześciokołowym, z przednimi kołami o wymiarze 34”.

 

Kolejną ciekawostką, wiążącą się z rozmiarem i rodzajem podwozia jest to, że producent do modeli z kołami 24” będzie montował mocniejszy silnik i inną skrzynię biegów. Siła uciągu wyniesie 150 kN w przypadku większych obręczy i 110 kN w przypadku mniejszych.

 

Forwarder John Deere 910G może zostać wyposażony w żuraw CF1 (standard) lub CF5 (opcja). Ten drugi typ żurawia może zostać dodatkowo wyposażony w system IBC (Intelligent Boom Control), dobrze znany naszym czytelnikom. Każdy z dostępnych modeli żurawi może mieć trzy opcje długości do wyboru (CF1: 7,2 / 8,7 / 9,8 m i CF5: 7,2 / 8,5 / 10 m). Moment podnoszenia (brutto) wynosi odpowiednio 76 kNm i 102 kNm.

 

Silnik modelu 910G oparty jest na sprawdzonej jednostce wysokoprężnej 4045 o pojemności 4,5 litra, spełniającym już normę Euro Stage V. Dostarczana moc to 118 kW i 650 Nm.

 

Przestrzeń ładunkowa, wraz z nowym kolorem otrzymała także dwie opcje szerokości. Przy opcji zwykłej, powierzchnia załadunkowa wynosi 4,0 m2, a w opcji wąskiej 3,5 m2. Tak jak w większych modelach istnieje również możliwość zakupu 910G z krótką ramą. Maksymalna ładowność modelu to ok. 9 ton. Do wyboru mamy także dwa rodzaje kabiny – stałą lub obrotową. Będzie to ciekawy sprzęt – czekamy na polską premierę!

 

Źródło – www.forestry.com

 

 

Komentarze (0)
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

© 2014 firmylesne.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja: DIFFERENCE