stihl zima
Informacje

Rejestr BDO

Dodano: 10.12.2019

Przedsiębiorcy mają na głowie mnóstwo spraw formalnych. Z roku na rok jest ich coraz więcej. Jedną z nich jest rejestr BDO, czyli „Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami”.

 

 

Częścią BDO jest „Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami”. Firmy, które w wyniku działalności wytwarzają odpady powinny się do tego rejestru wpisać.

 

Sprawa jest dość skomplikowana, nie wszystkie firmy podlegają rejestracji, zależy to od rodzaju śmieci, jakie wytwarzają. Wpisu na wniosek firmy dokonuje marszałek województwa, wniosek można pobrać ze strony: https://bdo.mos.gov.pl. Znajdziemy tu też wszystkie podstawowe informacje na ten temat.

 

We wniosku podaje się odpady wytwarzane przez firmę, a które podlegają rejestracji. Jakie to mogą być odpady? Na przykład zużyte filtry olejowe czy zużyte oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe. Mogą to być też „sorbenty, materiały filtracyjne, tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki) i ubrania ochronne”, ale warto tu sprawdzić, ile takich odpadów wytwarzamy, bo do 100 kg/rocznie można korzystać z wyłączenia.

 

Rejestracji mogą też podlegać np. opakowania po kupowanych środkach chemicznych stosowanych w ochronie lasu. Każda firma leśna musi jednak podejść do tego indywidualnie, przejrzeć katalog odpadów i sprawdzić, które z nich jej dotyczą.

 

Dlaczego warto przyjrzeć się bliżej BDO?

Ano dlatego, że za brak wniosku o wpis do rejestru grozi kara aresztu albo grzywny, a za prowadzenie działalności gospodarczej bez wymaganego wpisu do rejestru – kara do nawet 100 tys. zł.!

 

 

 

Komentarze (0)
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

© 2014 firmylesne.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja: DIFFERENCE