WBleasing
Informacje

Konferencja drogowa w Dobieszkowie - relacja

Dodano: 28.11.2019

Przedstawiciele Lasów Państwowych, świata nauki, a także firm wykonujących prace drogowe, budowlane, dostarczających maszyny i technologie drogowe wzięli udział w konferencji szkoleniowej GAZETY LEŚNEJ „Drogi leśne – 2019”.

 

 

Wydarzenie odbyło się 15 listopada 2019 r., w Dobieszkowie koło Strykowa. Była to już IV z kolei konferencja organizowana w ramach cyklu „Międzybranżowych Spotkań Ekspertów” na temat dróg. Swoją ofertę związaną z budową i utrzymaniem dróg leśnych zaprezentowało 6 firm.



Dylematy inwestora
Konferencje drogowe organizowane przez GAZETĘ LEŚNĄ  mają za zadanie dostarczenie uczestnikom aktualnej wiedzy na temat technologii budowy dróg, a także problemów z jakim spotykają się inwestorzy.

 

Tematykę postępowań administracyjnych dotyczących robót budowlanych na drogach leśnych przedstawił dr hab. inż. Grzegorz Trzciński z Katedry Użytkowania Lasu SGGW.

 

Omówił on przykłady problematycznych procedur, z którymi musiały zmagać się nadleśnictwa. Opowiedział na jakie problemy może natrafić inwestor w czasie procedowania budowy drogi leśnej. Jakie pułapki, niewłaściwe żądania i naruszenia prawa mogą powstać z powodu niewłaściwego interpretowania przepisów prawa, w tym prawa budowlanego, przez organy administracji publicznej. Przybliżył specyfikę procedowania inwestycji drogowej w lesie – budowy i remontu, przebudowy, utrzymania i ochrony drogi.

 

Z kolei Piotr Młynarczyk, naczelnik Wydziału Infrastruktury DGLP, przedstawił jak zawsze aktualne informacje na temat planów inwestycyjnych Lasów Państwowych, zaprezentował stan obecny i kierunki rozwoju infrastruktury drogowej. Jak podkreślał LP każdego roku przeznaczają 300 – 400 mln rocznie na budowę dróg, w sumie w latach 2010 – 2019 było to już 3700 mln zł. Do tego LP wspierają także wspólne przedsięwzięcia drogowe z samorządami, także na ten cel w latach 2016 – 2018 przeznaczono 165,8 mln zł.

 

Lasy pracują nad opracowaniem operatów drogowych, czyli kompletnej sieci dróg leśnych.

Praca nad nimi powinna się zakończyć do końca 2020 roku. – To ważne, bo na tej podstawie będziemy wiedzieć w jakim zakresie trzeba będzie inwestować w budowę leśnych dróg – tłumaczył Piotr Młynarczyk.

 

Ważnym zadaniem dla Lasów jest także nowe oznakowanie i udostępnianie dróg. W tym zakresie przygotowywane są nowe znaki, które będą informowały o tym czy droga jest dostępna czy czasowo wyłączona – będą to znaki zakazu, ale nie drogowe, tylko leśne – informacyjne.

 

Do budowy

W Dobieszkowie nie zabrakło również wykładów firm, które dostarczają sprzęt i technologie do budowy dróg.

 

Przedstawiciel OŚRODKA TECHNIKI LEŚNEJ opowiedział o urządzeniach do budowy i remontów dróg: rozdrabniaczu, równiarkach, przyczepie najazdowej, kontenerze do materiałów sypkich, pługofrezach do czyszczenia rowów. Firma PIETRUCHA przestawiła korzyści z zastosowania georusztu PolGrid, grodzic winylowych i hybrydowych. LH ENGINEERING opowiedział o technologii betonu wałowanego. CASE CONSTRUCTION przyjechał na wydarzenie z równiarką Case 836C AVD, którą można było oglądać podczas pokazu obok sali konferencyjnej – obszerny opis maszyny jest na str. 22. GRILTEX przedstawił właściwości i różnice oraz przykłady zastosowań geowłóknin stosowanych przy budowie dróg leśnych. LOTOS ASFALT omówił natomiast zalety zastosowania dróg asfaltowych.

 

 

Konferencja była objęta honorowym patronatem Dariusza Pieniaka, Dyrektora RDLP w Łodzi. Patronat internetowy sprawował portal FIRMYLESNE.pl

 

 

 

Magdalena Bodziak

 

 

 

Komentarze (0)
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

© 2014 firmylesne.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja: DIFFERENCE